Putting Holes in Happiness
 
The sky was blonde like her
那天的天空就像她的金髮一樣,金燦耀眼
It was a day to take the child
Out back and shoot it.
一個很適合把它帶到外頭一槍解決的日子
I could have buried all my dead
我本來可以把我所有的心死
Up in her cemetery head
都埋葬在她如墓園般冰冷的腦海裡
She had dirty word witchcraft
她的話語就像巫術
I was in the deep end of her skin.
我深陷在她的鼓掌之中
Then, it seemed like a one car wreck
然後,這看起來只是一頭的狂熱
But I knew it was a horrid tragedy.
但我清楚 這是一場可怕的悲劇
Ways to make the tiny satisfaction disappear.
原來有這麼多方法 可以將最微小的滿足抹煞得一乾二凈

 
Blow out the candles
在我所有的心魔前
On all my frankensteins
將吹熄蠟燭吧
At least my death wish will come true
至少我想死的願望可以實現
You taste like Valentine's and We cry,
你嚐起來就像情人節般甜蜜,我們相擁而泣,
You're like a birthday
你就像是一次生日
I should have picked the photograph
早知道 我還不如選擇一張照片
It lasted longer than you.
它比你存續得更久
 
 

Putting holes in happiness.
在幸福中製造缺憾
We'll paint the future black
如果未來需要一個顏色
If it needs a color.
我們會把它塗成漆黑
My death sentence is now a story
我被宣判的死刑 現在只不過是一則故事 
Who'll be digging when you finally let me die?
當妳終於讓我死去之後 誰還會有興趣知道?
The romance of our assassination
我們的死亡是如此浪漫
If you're Bonnie, I'll be your Clyde.*
如果你是邦妮,那麼我會做你的克萊德
But the grass is greener here and 
但是在這裡 一切都好多了 
I can see all of your snakes.
我終於可以看清你的陰險 
You wear your ruins well
毀壞的人格很適合你  
Please run away with me to hell.
求求你,就這樣和我一起私奔到地獄吧
 

 

Blow out the candles
在我所有的心魔面前
On all my frankensteins
將蠟燭吹襲吧
At least my death wish will come true
至少我想死的願望可以實現
You taste like Valentine's and We cry,
你嚐起來就像情人節般甜蜜,我們相擁而泣,
You're like a birthday
你就像是一次生日
I should have picked the photograph
早知道 我還不如選擇一張照片
It lasted longer than you.
它比你存續得更久

 

 

*Bonnie&Clyde- 有名的鴛鴦大盜,出自電影<我倆沒有明天>

 

https://www.youtube.com/watch?v=AdHtbQth474

 

 

 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 siebenstein 的頭像
    siebenstein

    打撈夢想

    siebenstein 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()